تبلیغات
بهترین و سریعترین روش کسب درآمد از اینترنت - اهمیت کسب و کارهای خانگی در کشورهای موفق
 
بهترین و سریعترین روش کسب درآمد از اینترنت
درآمدی سریع،آسان و مطمئن از اینترنت
                                                        
درباره وبلاگ

درآمد آسان و مطمئن از اینترنت کاملا قانونی,ساده ترین راه پول در آوردن بدون سرمایه

مدیر وبلاگ : سعید
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
http://smallseotools.com/google-pagerank-checker این صفحه را به اشتراک بگذارید به این سایت رأی بدهید

http://onlinetarrahi.mihanblog.com/

http://onlinemarket.4kia.ir/

http://saeedmarketing.mihanblog.com/

http://onlinetarrahi.rozblog.com/

اهمیت کسب و کارهای خانگی در کشورهای موفق


آشنایی با اهمیت کسب و کارهای خانگی و نمونه کشورهای موفق

اشاره:
امروزه ایجاد بنگاههای اقتصادی کوچک و زود بازده در عرصة بیشتر نظامهای اقتصادی دنیا ، به عنوان یک ضرورت پذیرفته شده است . در این میان ، کسب و کارهای خانگی که یکی ازشکل های این فعالیتهای اقتصادی است ، به واسطة کارکرد و مزایای خاص خود ، به سرعت رشد و توسعه یافته است. کسب و کارهای خانگی از نظر ایجاد شغل و نوآوری در تولید و عرضة کالا و خدمات و سنخیت با تکنولوژی IT و تجارت الکترونیک ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در بازارهای مختلف شده است ، که می‌تواند برای اکثر افراد، به ویژه جوانان بستر مناسبی برای راه‌اندازی آسان و سادة فعالیتهای اقتصادی فراهم آورده و نقطة شروع مناسبی برای ورود به بازار کار محسوب ‌شود.
همچنین با توجه به افزایش روز افزون عرضه کار و محدودیت فرصتهای شغلی، آماده نبودن زیر ساختهای توسعه و از همه مهمتر کمبود منابع سرمایه، یکی از گزینه های موثر و راهبردی در توسعه اشتغال کشور، «اشتغال کاربر» می باشد. با اینکه «اشتغال سرمایه بر» از ضریب پایداری بیشتری نسبت به «اشتغال کاربر» برخوردار است ولی از آنجایی که «اشتغال سرمایه بر» مستلزم سرمایه گذاری کلان در بلند‌مدت است، لذا در کوتاه مدت غلبه بر مشکل بیکاری از این روش مفید و میسر نیست.
ضرورت توسعه کسب و کارهای خانگی
تجربه نشان داده است که توسعه کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار ساده و زود بازدهی و نیاز اندک به سرمایه در جهت متعادل کردن بازار کار مؤثر بوده است. در کشور ما با توجه به ترکیب جمعیتی ، کسب و کارهای کوچک خانگی می تواند بازدهی مناسبی داشته و در کوتاه مدت و حتی در میان مدت در رفع مشکل بیکاری مؤثر باشد.
از این رو سامان بخشیدن ، به‌روز رسانی و نظام‌مند کردن کسب کارهای خانگی یک ضرورت آشکار است. در وضعیت کنونی ، ‌به لحاظ مدیریتی و سیاست گذاری ، هیچ سازمانی به طور مشخص متولی کسب و کارهای کوچک خانگی نیست. این مشاغل عمدتاً‌ به صورت سنتی و بدون جهت گیری کلی در کشور رواج دارد . درحالی که اگر بخواهیم این مشاغل به صورت پایدار و در تراز جهانی ایجاد شوند، نیازمند برنامه‌های حمایتی و آموزشی و به روزرسانی و استفاده از تکنولوژی‌های روز می باشد . بنابراین با اجرای این طرح طلیعة روشنی برای ساماندهی و نظام‌مند نمودن کسب و کارهای کوچک خانگی به وجود می‌آید و به تدریج ضمن شکل گیری یک نظام مدیریتی مشخص ، زمینة مناسبی برای شکل‌گیری نهاد متولی این مشاغل به وجود می‌آید .

متن کامل در ادامه مطلب...

اهمیت کسب و کارهای خانگی در کشورهای موفق


آشنایی با اهمیت کسب و کارهای خانگی و نمونه کشورهای موفق

اشاره:
امروزه ایجاد بنگاههای اقتصادی کوچک و زود بازده در عرصة بیشتر نظامهای اقتصادی دنیا ، به عنوان یک ضرورت پذیرفته شده است . در این میان ، کسب و کارهای خانگی که یکی ازشکل های این فعالیتهای اقتصادی است ، به واسطة کارکرد و مزایای خاص خود ، به سرعت رشد و توسعه یافته است. کسب و کارهای خانگی از نظر ایجاد شغل و نوآوری در تولید و عرضة کالا و خدمات و سنخیت با تکنولوژی IT و تجارت الکترونیک ، موجب تنوع و دگرگونی زیادی در بازارهای مختلف شده است ، که می‌تواند برای اکثر افراد، به ویژه جوانان بستر مناسبی برای راه‌اندازی آسان و سادة فعالیتهای اقتصادی فراهم آورده و نقطة شروع مناسبی برای ورود به بازار کار محسوب ‌شود.
همچنین با توجه به افزایش روز افزون عرضه کار و محدودیت فرصتهای شغلی، آماده نبودن زیر ساختهای توسعه و از همه مهمتر کمبود منابع سرمایه، یکی از گزینه های موثر و راهبردی در توسعه اشتغال کشور، «اشتغال کاربر» می باشد. با اینکه «اشتغال سرمایه بر» از ضریب پایداری بیشتری نسبت به «اشتغال کاربر» برخوردار است ولی از آنجایی که «اشتغال سرمایه بر» مستلزم سرمایه گذاری کلان در بلند‌مدت است، لذا در کوتاه مدت غلبه بر مشکل بیکاری از این روش مفید و میسر نیست.
ضرورت توسعه کسب و کارهای خانگی
تجربه نشان داده است که توسعه کسب و کارهای کوچک به دلیل ساختار ساده و زود بازدهی و نیاز اندک به سرمایه در جهت متعادل کردن بازار کار مؤثر بوده است. در کشور ما با توجه به ترکیب جمعیتی ، کسب و کارهای کوچک خانگی می تواند بازدهی مناسبی داشته و در کوتاه مدت و حتی در میان مدت در رفع مشکل بیکاری مؤثر باشد.
از این رو سامان بخشیدن ، به‌روز رسانی و نظام‌مند کردن کسب کارهای خانگی یک ضرورت آشکار است. در وضعیت کنونی ، ‌به لحاظ مدیریتی و سیاست گذاری ، هیچ سازمانی به طور مشخص متولی کسب و کارهای کوچک خانگی نیست. این مشاغل عمدتاً‌ به صورت سنتی و بدون جهت گیری کلی در کشور رواج دارد . درحالی که اگر بخواهیم این مشاغل به صورت پایدار و در تراز جهانی ایجاد شوند، نیازمند برنامه‌های حمایتی و آموزشی و به روزرسانی و استفاده از تکنولوژی‌های روز می باشد . بنابراین با اجرای این طرح طلیعة روشنی برای ساماندهی و نظام‌مند نمودن کسب و کارهای کوچک خانگی به وجود می‌آید و به تدریج ضمن شکل گیری یک نظام مدیریتی مشخص ، زمینة مناسبی برای شکل‌گیری نهاد متولی این مشاغل به وجود می‌آید .

تعاریف

الف:کسب وکار خانگی (Home business)
در این شیوه ، فرد شغل خود را به منـزل می‌آورد و به جای این که هزینـه‌هـای زیادی برای اجاره یا خرید ساختمان بدهد، می‌تواند در منزل خود ، کـار و شغل خود را به انجام برساند. در این نوع کسب و کار ، ارزش افزودة کالاها و خدمات تولید شده، نصیب‌ صاحب خانه می‌شود.
ب: کسب وکار مبتنی بر خانه (Home based business)
در این روش ، افراد کالاها و خدمات تولیـد شده خود را در درب و یا در داخل منازل دیگران تحویل می‌دهند. در این نوع روش کسب و کار ، مهم نیست که کالاها در کجا تولید شده ، بلکه معیار این است که کالاها و خدمات در منازل‌ مصرف‌کنندگان تحویـل داده ‌شود. در این نوع کار خانگی ، ارزش افزودة کـالاها و خدمات ، نصیب کسـی می‌شود که از بیرون این کالاها را می‌آورد.
ج: کار‌آفرینی مبتنی بر خانه (home based entrepreneurship)
این نوع کار‌آفرینی عبارت است از فرآیند ایجاد اشتغال در خانه از راه تشکیل مجموعة منحصر به فردی از منابع به منظور بهره‌گیری از فرصتها.
نمونه تجربة موفق بعضی از کشورها در حوزة کسب و کارهای خانگی
کسب و کارهای خانگی طبق آمار و اطلاعات موجود ، در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، سهم قابل ملاحظه‌ای در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و حتی در صادرات به خود اختصاص داده است. برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ایتالیا
کشور ایتالیا از دو دهة قبل برای توسعه و صنعتی کردن و کاهش بیکاری در مناطقی که کمتر توسعه یافته بود (مناطق جنوبی که بعدها به ایتالیای سوم موسوم شد) ، سیاست توسعه و گسترش کسب و کارهای کوچک و خانگی را در پیش گرفت . در مناطق جنوبی ایتالیا بیکاری حتی به بالاتر از نرخ ۲۲ درصد رسید ( امامی میبدی ، علی ۱۳۸۳ ) . با توجه به مزیتی که کشور ایتالیا در تولید کفشهای چرمی دارد، سیاستهای حمایتی خود را در صنایع کوچک و خانگی و به ویژه در بخش تولیدات کفش وکیفهای چرمی متمرکز کرد . بدین منظور در مناطق و محله‌هایی که جمعیت از تراکم بالایی برخوردار بود، واحدهای تولیدی خانگی خود را در قالب خوشه‌های صنعتی تقسیم بندی نمود و با تعریف ارتباط واحدهای تولید خانگی در قالب این خوشه‌ها، توانست نرخ بیکاری را به ۱۲ درصد برساند. در این نواحی که پراتو (prato ) نام دارد، شبکه ای از واسطه‌ها که به ایمپاناتوری معروف هستند، سفارشهای بین‌المللی را ثبت نموده و این سفارشها را بین تولیدکنندگان محلی تقسیم می‌کنند ( مجیدی ، جهانگیر ، ص ۵۶). سیاستگذاران این کشور با تقسیم کار بین این واحدها توانسته اند هم کارها را تخصصی نمایند و هم تعداد مناطق صنعتی را افزایش دهند . بدین منظور مسؤولان این کشور شرکتهای بزرگ صنعتی را به افزایش حجم همکاری و توسعة پیمان کار با صنایع کوچک و خانگی ترغیب کردند .دولت همچنین امتیازات مالیاتی برای آن دسته از واحدهای تولیدی کوچک و خانگی که قابلیت صد در صد صادرات تولیدات خود را برای سه سال متوالی حفظ کنند در نظر گرفت . در سال ۲۰۰۲ ارزش افزوده بخش تولیدات کفش و کیف و چرم به ۱۱ میلیارد دلار رسید . بیش از ۷۹ درصد از مجموع شرکتهای صنعتی این کشور را که جزو ۷ کشور صنعتی جهان است ، واحدهای کوچک و متوسط و خانگی تشکیل می‌دهد و در زمینة اشتغال ۸۷ درصد از کل نیروهای شاغل در بخش صنعت و ۶۱ درصد از نیروهای شاغل در بخشهای غیر صنعتی را شرکتها و واحدهای کوچک و خانگی تشکیل داده اند ( مجیدی ، جهانگیر ، ۱۳۸۲ ) .
تایوان
نقطة جهش اقتصاد تایوان ، پس از جدایی این کشور از چین (بر مبنای شعار” هر خانه، کارخانه و هر کارخانه، خانه است”) ، از کسب و کارهای خانگی آغاز شده است و امروزه این شکل از فعالیت اقتصادی با بیش از هشتاد درصد از اقتصاد این کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم رابطه دارد. علل موفقیت این کشور به طور خلاصه چنین می باشد:
۱- به کارگیری سیاستهای تشویقی و حمایتی از صنایع کوچک به خصوص تولیدات خانگی و بهره‌گیری از آخرین پدیده‌های فناوری؛
۲- اتخاذ راهکارها و راهبردهای توسعة صادرات تولیدات خانگی؛
۳- سیاستهای حمایت در بازاریابی، بازار شناسی و تبلیغات در سطح جهانی؛
۴- توسعة همه جانبة توانمندیهای فنی_ تکنولوژیکی از طریق برنامه‌های اجرایی در سطح کلان کشور؛
۵- استفاده از شیوه‌های آموزشی جدید و آخرین یافته های آموزشی برای افزایش مهارتهای فنی_ تکنولوژیکی نیروهای فنی شاغل در منازل؛
۶- تشویق و ترغیب کارآفرینان خانگی (home based entrepreneurship) به استفاده از تکنیکهای نوآوری و خلاقیتهای تولید محصولات ویژه و منحصر به فرد و یا افزایش چشمگیر کیفیت تولیدات؛
۷- تأمین نیازهای مالی و اعتباری از طریق تعدیل سیاستهای پولی – مالی برای تأمین نیازهای مالی و امثال آن برای تولیدات خانگی؛
۸- بازنگری در مورد سیاستهای مالیاتی، محدودیتهای بازرگانی، صادراتی و قوانین حقوقی. (لای‌سون ، ۲۰۰۵) .
آمریکا
در کشور آمریکا ۲/۴۳ میلیون نفر به صورت پاره‌وقت و ۷/۱۲ میلیون نفر به صورت تمام‌وقت در خانه به کسب درآمد می‌پردازند و این رقم ۲۰ درصد کل شاغلین این کشور را تشکیل می دهد. همچنین در این کشور به طور میانگین در سال ۱۹۹۹ این نوع کسب وکارها، ۳۰ درصد کسب و کارهای کوچک و متوسط را شامل می‌شد که در حال حاضر به حدود ۵۲ درصد رسیده‌است.
در آمریکا سازمانی به نام ادارة کسب وکار کوچک (Small Business Administration) وجود دارد که مساعدتهای مالی و اعتباری دولت فدرال را به این واحدها ارائه می کند. این مساعدتها فقط به کمکهای مالی و اعتباری ختم نمی شود، بلکه وزارت بازرگانی این کشور، دفاتر خاصی دارد که از طریق آنها اطلاعات مورد نیاز کسب و کارهای خانگی و کوچک دربارة بازارهای داخلی و خارجی را در اختیارشان قرار می دهد (کامبیز طالبی،۱۳۸۳) .
استرالیا :
در استرالیا ۶ تا ۷ درصد کل شاغلین این کشور در بخش کسب و کارهای خانگی ، مشغول به فعالیت هستند که به طور متوسط سالانه بیش از ۸۰ هزار دلار فروش دارند که پس از کسر مالیات در حدود ۲۵ درصد سود می‌برند. همچنین در این کشور هم اکنون ۶۸۰ هزار واحد در بخش مشاغل خانگی به تولید و فعالیت مشغولند ( آنتونی استنجر، ۱۹۹۹) .
چین
کشور چین نیز با بهره گرفتن از این مدل ، برای کاهش قیمت تمام شده و کسر هزینه‌های سربار ، بخشی از تولید یا تمام فرایند تولید کالاهای ساخته شده را با بهره گرفتن از این شکل از فعالیت اقتصادی انجام می‌دهد. دولت این کشور نقش محوری در توسعة تولیدات خانگی داشته است. در این کشور نهادهای متعددی وجود دارد که خدمات بسیار گسترده‌ای را در رابطه با بهره‌برداری بهینه از فناوری، آموزش نیروی کار، دسترسی به اطلاعات و سازماندهی کنسرسیوم‌های بازار یابی ، به کسب و کارهای خانگی ارائه می‌کنند.
منبع: tejarate-khanegi.blogfa.com




نوع مطلب : کسب درآمد از اینترنت، 
برچسب ها : اهمیت کسب و کارهای خانگی در کشورهای موفق، کسب و کارهای خانگی، کسب و کار خانگی، کسب و کار در خانه، اهمیت کسب و کارهای خانگی،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.